Bodrum Kalesi

Bodrum KalesiAmacımız Karya kentlerini ve kültürünü incelemek. Yine de Bodrum Kalesi’ne gittik. Çünkü Mausolos’tan alınan taşlar kalenin yapımında kullanılmış. Bu taşların avına çıkacağız ve orada sergilenen Karya ürünlerini inceleyeceğiz. En önemlisi Ada’yı (II. Artemisia) ziyaret edeceğiz. Kale kapısında Herodoth’un büstüne selam çakıp içeri girecekken vazgeçip hemen sağda açık alanda sergilenen üç heykeli görmek için yan tarafa geçiyoruz. Biri Heredot. Diğerleri Mausolos ve Artemisia. Mausolos ve Artemisia heykellerinin ölçüleri orjinalleriyle aynı. Mausolos anıtında kullanılan dört yüz heykelden sadece ikisinin temsili bunlar. İki buçuk insan boyunda. Mozoleus’un sadece süslemeleri böyleyse aslını düşünemiyoruz.

Okumaya devam et “Bodrum Kalesi”

Stratonikeia

StratonikeiaEylül 2013

Bugün Hekate‘nin yurdunu ziyaret edeceğiz. Ama önce Stratonikeia’ya uğrayacak ve oradan Ana Tanrıça’yı görmek için Lagina‘ya geçeceğiz. Stratonikeia’yı dört kez ziyaret ettim; ama her seferinde yine heyecanlanıyorum.

Stratonikea, Muğla’nın Yatağan ilçesinin 6-7 km. batısında, Yatağan-Milas karayolu çıkışında bir km mesafede yer alan Eskihisar Köyü ile iç içe antik bir kent. Hem yamaçlara hem düz alana kurulmuş. Bugün antik kente gittiğinizde içinde hâlâ dört ailenin yaşadığını göreceksiniz. Antik kente adım attığınızda surlarla karşılaşıyorsunuz. Büyük bir nüfusu barındıran kentin büyüklüğünü bu surlardan anlamak mümkün. Okumaya devam et “Stratonikeia”

Afrodisias

Afrodisias16 Temmuz 2017

Sabah yedide yola koyuluyor, hızla Yatağan yoluna sapıp köy kahvaltısı yeri aramaya başlıyoruz. Çok geçmeden aradığımızı buluyor şirin bir köy evi biçiminde düzenlenmiş kahvaltı mekanında Afroodisias’ın bizi beklediğini bilmemize rağmen bir saatimizi burada harcıyoruz.

Kahvaltıdan sonra Yatağan’dan sola, sonra sağa dönüyor; Kavaklıdere yoluna sapıyoruz. Kavaklıdere’den sonra Haydere yoluna saptığımızda bizi muhteşem manzara eşliğinde dağ yolu karşılıyor. Zor bir yolculuk; ama değer bu manzara için. Afrodisias’ı gördükten sonra bile bu yolun güzelliğinin sohbetini yapmaktan kendimizi alamıyoruz.

Okumaya devam et “Afrodisias”